Θαυμάστε ποιους υπαλλήλους το ΥΠΕΣ χαρακτηρίζει σύμφωνα με την αξιολόγηση ως υπαλλήλους υψηλής απόδοσης και δυνατοτήτων και βγάλτε τα συμπεράσματά σας…

Posted: 22/03/2024 in Υπαλληλικά

Θα πρέπει να εργάζεσαι καθημερινά πέραν του οκταώρου και επιπλέον τα Σαββατοκύριακα. Τέτοια απαίτηση εντατικοποίησης της εργασίας αναφέρουν τα παραδείγματα που μας παραθέτουν……

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΥΨΗΛΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ & ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ

  1. Ποιος δύναται να χαρακτηριστεί ως υπάλληλος υψηλής απόδοσης και δυνατοτήτων?

Βάσει των διατάξεων του άρθρου 13 του ν.4940/2022, «αν ο αξιολογητής κρίνει ότι ο αξιολογούμενος υπάλληλος επιδεικνύει ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο σε μία ή περισσότερες από τις αξιολογούμενες δεξιότητες και, κατά τη διάρκεια του έτους αναφοράς, έχει επιδείξει όλως εξαιρετική απόδοση σε συγκεκριμένα και προκαθορισμένα θεματικά πεδία, συμπληρωματικά των όσων ορίζονται στην υποπερ. γβ) της περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 12, παραθέτει στο ειδικό προς τούτο πεδίο της έκθεσης αξιολόγησης υπαλλήλου, ανά δεξιότητα και θεματικό πεδίο, ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία με καταγραφή συγκεκριμένων πραγματικών περιστατικών που στοιχειοθετούν τη συγκεκριμένη κρίση του. Στην περίπτωση αυτή, η έκθεση αξιολόγησης υπαλλήλου υποβάλλεται προς έλεγχο και έγκριση στην Επιτροπή Εποπτείας Αξιολόγησης του άρθρου 15.»

Ως εκ τούτου, για τον χαρακτηρισμό ενός υπαλλήλου ως υψηλής απόδοσης θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά δύο προϋποθέσεις:

  1. Ο υπάλληλος να κατέχει ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο σε μια ή περισσότερες δεξιότητες του ενιαίου πλαισίου δεξιοτήτων με επίκληση συγκεκριμένων πραγματικών περιστατικών και
  2. Ο υπάλληλος να έχει επιδείξει όλως εξαιρετική απόδοση, κατά τη διάρκεια του έτους, σε κάποιο από τα θεματικά πεδία του άρθρου 12 της υπό στοιχεία ΔΑΠΔΕΠ/Φ.5/23/οικ18708/25.11.23 (ΦΕΚ Β’ 6176 και διόρθωση σφάλματος στο ΦΕΚ Β’ 6955) Υπουργικής Απόφασης, η οποία απόδοση θα πρέπει να αποδεικνύεται με την επίκληση συγκεκριμένων πραγματικών περιστατικών.
  3. Ο Υπάλληλος Υψηλής Απόδοσης και Δυνατοτήτων πρέπει να έχει τρεις (3) συνολικά αναπτυγμένες δεξιότητες;

Ο υπάλληλος υψηλής απόδοσης και δυνατοτήτων δύναται να επιδεικνύει ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο σε μία (1) έως τρεις (3) δεξιότητες.

  1. Ένας υπάλληλος που ανταποκρίνεται στα εργασιακά του καθήκοντα με αποτελεσματικότητα και εντός των χρονικών πλαισίων μπορεί να χαρακτηριστεί ως υπάλληλος υψηλής απόδοσης;

Ένας υπάλληλος που κάνει καλά τη δουλειά του μπορεί αναμφισβήτητα να θεωρηθεί ως ένας αξιόλογος και αποδοτικός εργαζόμενος. Ωστόσο, η έννοια του υπαλλήλου υψηλής απόδοσης είναι σαφέστατα ευρύτερη

Έτσι, ένας υπάλληλος που απλώς «κάνει καλά τη δουλειά του» θα μπορούσε να θεωρηθεί υπάλληλος υψηλής απόδοσης μόνον εαν παράλληλα επιδεικνύει χαρακτηριστικά όπως η καινοτόμα σκέψη, η επιρροή με θετικό τρόπο στις στρατηγικές της οργάνωσης, η μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες καθώς και εαν η εν γένει συνεισφορά του στην υπηρεσία είναι ιδιαιτέρως ουσιώδης ως προς την ανάπτυξή της, τη βελτίωση της λειτουργίας αυτής ή/και της καθημερινότητας των συναδέλφων.

  1. Ποια αποτελούν καλά παραδείγματα για τον χαρακτηρισμό ενός υπαλλήλου ως υπαλλήλου υψηλής απόδοσης (η παράθεση είναι ενδεικτική);
  • Έχει προτείνει ή έχει εισαγάγει νέα τεχνολογικά εργαλεία ή λύσεις για την αποδοτικότερη λειτουργία της μονάδας του ή της υπηρεσίας του και τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες.
  • Έχει λάβει πρωτοβουλίες για την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών στον τομέα πολιτικής στον οποίο απασχολείται, ενισχύοντας τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και την αποτελεσματικότητα.
  • Έχει συντονίσει ή έχει συμμετάσχει με επιτυχία διαθεματικές ομάδες εργασίας για την αντιμετώπιση σύνθετων προκλήσεων, προάγοντας τη συνεργασία και την αμοιβαία υποστήριξη.
  • Έχει συμμετάσχει σε ομάδες εργασίας λόγω των εξειδικευμένων γνώσεών του και έχει επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα.
  • Έχει συντάξει ή έχει υποβάλει αξιόλογες πρωτότυπες προτάσεις ή μελέτες, που αφορούν είτε τα αντικείμενα αρμοδιότητας της υπηρεσίας του είτε γενικότερα αντικείμενα εργασίας, π.χ. την καλύτερη οργάνωση των εργασιών του φορέα συνολικά.

Καλά παραδείγματα που έχουν ήδη υποβληθεί

Παράδειγμα 1

«Η υπάλληλος στα πλαίσια των καθηκόντων της ως υπεύθυνη διαχείρισης του εργαλείου ανίχνευσης λογοκλοπής, ανταποκρίνεται άμεσα στις αυξημένες και ιδιαίτερες ανάγκες υποστήριξης του. Παρακολουθεί, με δική της πρωτοβουλία, σεμινάρια ώστε να επικαιροποιεί τις γνώσεις της σχετικά με τις δυνατότητες και τις αλλαγές του λογισμικού. Έτσι, διευκολύνει τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας ως προς την παροχή οδηγιών και καλών πρακτικών χρήσης αλλά και επίλυσης είτε απλών είτε σύνθετων προβλημάτων που προκύπτουν, έχοντας διαρκή και αποτελεσματική επικοινωνία και με την εταιρεία, σε όσες περιπτώσεις κρίθηκε αναγκαίο…

Επίσης, υπάλληλος αναγνώρισε άμεσα τη σημασία της εφαρμογής της Τεχνητής Νοημοσύνης στον ακαδημαϊκό χώρο και κατεπέκταση στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες και ανέλαβε πρωτοβουλία σχετικά με τη διεξαγωγή έρευνας -μέσω ερωτηματολογίου- ώστε να διερευνηθεί το επίπεδο αντίληψης και εξοικείωσης της ακαδημαϊκής της κοινότητας με την ΤΝ. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψαν συγκεκριμένες προτάσεις για μελλοντικές ενέργειες. Οι προτάσεις αφορούν το σχεδιασμό και υλοποίηση σεμιναρίου (Γραμματισμός στην ΤΝ) που προστέθηκε στο πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας και τη λήψη πρωτοβουλιών για προτάσεις εφικτών δράσεων για υιοθέτηση εφαρμογών και εργαλείων ΤΝ που θα ενισχύουν και θα διευκολύνουν τις ερευνητικές και εκπαιδευτικές ανάγκες της κοινότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν και δημοσιεύτηκαν στο 29ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών.

Όλες οι παραπάνω ενέργειες και πρωτοβουλίες ενισχύουν και βελτιώνουν διαρκώς την ποιότητα των υπηρεσιών που προβλέπονται από τα καθήκοντα της υπαλλήλου και εύλογα δικαιολογούν την κατάταξη της ως μια υπάλληλο αυξημένων δυνατοτήτων.»

Παράδειγμα 2

Υλοποιώντας το έργο BeIN ως διαχειριστής (project manager) εργάστηκε με επιτυχία και απρόσκοπτη αφοσίωση στις παρακάτω δράσεις : υλοποίηση του κόμβου καριέρας, δημιουργία εργαλειοθήκης μάρκετινγκ και ενίσχυση του γραφείου διασύνδεσης                     έρευνας, καινοτομίας         και                                επιχειρηματικότητας.

Συμμετείχε στη διοργάνωση κοινών επιχειρηματικών αποστολών στην Ολλανδία και Γερμανία, συμμετείχε στη διοργάνωση εργαστηρίων ανάπτυξης επιχειρηματικών ιδεών και συντόνισε τις διαδικασίες ανάπτυξης ενός ψηφιακού εργαλείου B2B όπου απόφοιτοι και επιχειρήσεις θα αναπτύσσουν το προφίλ τους ώστε να γίνεται μία ψηφιακή δικτύωση και ταίριασμα (matching) των χαρακτηριστικών των δύο συμμετεχόντων (αποφοίτων και επιχειρήσεων)

  1. Ποιες περιπτώσεις ή αιτιολογίες δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον χαρακτηρισμό ενός υπαλλήλου ως υπαλλήλου υψηλής απόδοσης;

Παραδείγματα που έχουν ήδη υποβληθεί

Παράδειγμα 1

«Εξαίρετη υπάλληλος με αφοσίωση εργατικότητα και ήθος»

Παράδειγμα 2

«Ιεραρχεί σωστά τις προτεραιότητες, προγραμματίζει, οργανώνει και συντονίζει το έργο που της έχει ανατεθεί. Γνωρίζει το αντικείμενο και δείχνει ενδιαφέρον και δημιουργικότητα.»

Παράδειγμα 3

«Επιδεικνύει ειλικρινές και αυξημένο ενδιαφέρον για τον πολίτη και την κατανόηση των αναγκών του. Επιδεικνύει ευελιξία και ανθεκτικότητα στις τεχνολογικές αλλαγές»

Παράδειγμα 4

Η υπάλληλος επιδεικνύει ειλικρινές ενδιαφέρον για τα αντικείμενα που της έχουν ανατεθεί και βοηθά και σε αντικείμενα άλλων συναδέλφων, όταν υπάρχει μεγάλος φόρτος εργασίας. Την χαρακτηρίζει οργανωτικότητα ,επαγγελματική ηθική και ευγένεια.

Παράδειγμα 5

«…Η υπάλληλος χαρακτηρίζεται από υψηλή διοικητική αντίληψη ασκώντας με άριστο τρόπο τις αρμοδιότητες του Τμήματος και τα αντικείμενα Του Τμήματος»

Παράδειγμα 6

«Υπάλληλος η οποία υπηρετεί επι μακρόν στον φορέα»

Παράδειγμα 7

«Πρόκειται για άριστη υπάλληλο που είναι πολύ προσεκτική στην εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας και αποτελεί προστιθέμενη αξία για το τμήμα Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού λόγω της εμπειρίας που έχει αποκτήσει, αλλά και της συνέπειας και του ήθους που την διακρίνει. Ενημερώνεται διαρκώς για το νέο θεσμικό πλαίσιο του αντικειμένου της και χαρακτηρίζεται για τον επαγγελματισμό, την ανιδιοτέλεια και την ακεραιότητά της. Διακρίνεται όμως και για την εχεμύθειά της για τις υποθέσεις που χειρίζεται.»

  1. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των υπαλλήλων υψηλής απόδοσης τα οποία θα πρέπει να είναι εμφανή στο χώρο εργασίας;
  • Εξειδικευμένες δεξιότητες: Διαθέτουν τεχνικές γνώσεις, επαγγελματικές δεξιότητες, ή ιδιαίτερες ικανότητες στον τομέα πολιτικής στον οποίο απασχολούνται.
  • Ηγετικές Ικανότητες: Μπορούν να εμπνέουν, να καθοδηγούν και να διευκολύνουν τις ομαδικές προσπάθειες, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα.
  • Καινοτομία και Δημιουργικότητα: Σκέφτονται εκτός των συνηθισμένων πλαισίων, προτείνουν νέες ιδέες και λύνουν προβλήματα με δημιουργικούς τρόπους.
  • Υψηλή Εργασιακή Απόδοση: Συχνά υπερέχουν στις εργασιακές τους αποστολές, δείχνοντας εξαιρετική αποδοτικότητα, ποιότητα εργασίας και αφοσίωση.
  • Ικανότητα Μάθησης και Προσαρμογής: Έχουν ικανότητα γρήγορης μάθησης και προσαρμογής σε νέα περιβάλλοντα, τεχνολογίες ή μεθοδολογίες είναι κρίσιμη, ειδικά σε γρήγορα μεταβαλλόμενους κλάδους.
  • Επικοινωνιακές Δεξιότητες: Επικοινωνούν αποτελεσματικά, τόσο προφορικά όσο και γραπτά για την ομαλή λειτουργία μιας ομάδας και την επίτευξη κοινών στόχων.
  • Διαπροσωπικές Ικανότητες: Διαχειρίζονται και αναπτύσσουν σχέσεις, συνεργάζονται αποτελεσματικά με συναδέλφους και διαχειρίζονται συγκρούσεις.

Στην πράξη, οι υπάλληλοι υψηλής απόδοσης είναι υπάλληλοι που διαθέτουν μια συνδυασμένη ικανότητα που κάνει τη διαφορά στην οργάνωση, ενισχύοντας την καινοτομία, την ανάπτυξη και την παραγωγικότητα της οργάνωσης.

  1. Τι συμπληρώνεται για τους υπαλλήλους υψηλής απόδοσης στο πεδίο της ηλεκτρονικής εφαρμογής της αξιολόγησης «θεματικό πεδίο»;

Σύμφωνα με το αρ. 13 του ν.4940, σε περιπτώσεις υπαλλήλων υψηλής απόδοσης ο αξιολογητής παραθέτει σε ειδικό πεδίο της έκθεσης αξιολόγησης του υπαλλήλου, ανά δεξιότητα και θεματικό πεδίο, ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία με καταγραφή συγκεκριμένων πραγματικών περιστατικών που στοιχειοθετούν τη συγκεκριμένη κρίση του. Στην περίπτωση αυτή, η έκθεση αξιολόγησης υπαλλήλου υποβάλλεται προς έλεγχο και έγκριση στην Επιτροπή Εποπτείας Αξιολόγησης του άρθρου 15.

Στα θεματικά πεδία πρέπει να συμπληρώνονται οι τομείς πολιτικής στους οποίους ο υπάλληλος έχει δείξει έμπρακτα την εμπειρία του και την εξειδίκευσή του.

Για παράδειγμα, αν πρόκειται για νοσηλευτικό προσωπικό επιλέγεται ο τομέας υγείας, ενώ αν πρόκειται για υπάλληλο που απασχολείται στο Τμήμα Προμηθειών – ανεξαρτήτως του φορέα – ως πεδίο μπορεί να επιλέγεται ο τομέας «Προϋπολογισμός, Δημόσια Οικονομικά & Δημόσιες Δαπάνες»

Ένας υπάλληλος που απασχολείται σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα πολιτικής και διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών σε άλλο αντικείμενο δύναται να επιλεγεί ως υπάλληλος υψηλής απόδοσης στον συγκεκριμένο τομέα πολιτικής εφόσον το έχει αξιοποιήσει στο πλαίσιο των εργασιακών του καθηκόντων.

Καλά παραδείγματα που έχουν ήδη υποβληθεί

Παράδειγμα 1

«Θεματικό πεδίο: Τομέας Τουρισμού

Η υπάλληλος έχει επιδείξει εξαιρετικές ικανότητες προσαρμοστικότητας ενώ διακατέχεται από οξυδέρκεια, υψηλό επαγγελματισμό, ευθυκρισία και ακεραιότητα κατά την άσκηση των καθηκόντων της, με προσανατολισμό στο βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα. Ως ενδεικτικό παράδειγμα, αναφέρεται η συνεισφορά της ως μέλος της Ελληνικής Αντιπροσωπείας στην 25η σύνοδο της Γ.Σ. του Οργανισμού Τουρισμού των ΗΕ (Σαμαρκάνδη, 16-20.10.2023) τόσο στην προετοιμασία της επιτυχούς παρουσίας και τοποθέτησης της χώρας μας όσο και επί τόπου στις διμερείς και πολυμερείς επαφές που πραγματοποιήθηκαν για την προώθηση των ελληνικών θέσεων στο πλαίσιο των εργασιών του Οργανισμού.»

Παράδειγμα 2

«Θεματικό πεδίο: Τομέας Υγείας

Όταν εκδηλώθηκαν τα πλημμυρικά φαινόμενα στην περιοχή της Θεσσαλίας τον Σεπτέμβριο του 2023 εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel η αξιολογούμενη επέδειξε ξεχωριστή ικανότητα κατά την έκδοση των οδηγιών του Υπουργείου Υγείας προς τους πληγέντες.

Συγκεκριμένα, μέσα σε εξαιρετικά μικρό χρονικό διάστημα συνέταξε μία πλήρως επιστημονικά τεκμηριωμένη εισήγηση σχετικά με τα μέτρα που έπρεπε να ληφθούν. Η εισήγηση συντάχθηκε υπό μεγάλη πίεση χρόνου, εξαιτίας της κατάστασης που είχε διαμορφωθεί, και η αξιολογούμενη ανταποκρίθηκε πλήρως στις απαιτήσεις της στιγμής, αναζητώντας στη διεθνή βιβλιογραφία τις βέλτιστες πρακτικές αντιμετώπισης των σύνθετων συνθηκών που είχαν δημιουργηθεί και προσαρμόζοντάς τες στην πραγματικότητα που επικρατούσε στο πεδίο. Ως εκ τούτου, συνέβαλε με ύψιστη αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων των πλημμυρικών φαινομένων του Σεπτεμβρίου 2023»

Πηγή : https://www.apografi.gov.gr/images/Xrisimo_yliko/sixnes_erotiseis_ipsili_apodosi_orthi.pdf

 

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.