Χωρίς νέους Οργανισμούς, που θα περιλαμβάνουν και περιγράμματα θέσης, δεν θα μπορούν να μετέχουν στο νέο σύστημα κινητικότητας

Posted: 18/12/2016 by sypnaped in Υπαλληλικά

Αποτέλεσμα εικόνας για περιγράμματα θέσης

Περιορισμό διευθύνσεων, συγχωνεύσεις – καταργήσεις τμημάτων, ως επί το πλείστον διατήρηση του αριθμού των θέσεων προσωπικού ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, και μικρή αύξηση περιλαμβάνουν τα νέα οργανωτικά σχήματα φορέων του Δημοσίου. Αυτή είναι η εικόνα που αποτυπώνεται ως τώρα τόσο από ήδη τροποποιημένους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας Δήμων (όπως πρόσφατα του Δήμου Αθηναίων) και Περιφερειών (έξι από τις δεκατρείς) όσο και από τα σχεδόν έτοιμα νέα οργανογράμματα πέντε εκ των 18 υπουργείων και κάποιων νομικών προσώπων.

Η μεγάλη καθυστέρηση στην αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της κεντρικής διοίκησης είναι ασύμβατη με τα χρονοδιαγράμματα, τα συμφωνημένα με τους δανειστές και έχει οδηγήσει την υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης κυρία Ολγα Γεροβασίλη να δώσει εντολή στους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες για πίεση προς κάθε κατεύθυνση. Η προειδοποίηση προς τους φορείς είναι σαφής: χωρίς νέο Οργανισμό, που θα περιλαμβάνει και περιγράμματα θέσης, δεν θα μπορούν να μετέχουν στο νέο σύστημα κινητικότητας για κάλυψη αναγκών.
Το ΕΣΠΑ και οι «μετακινούμενοι»
Η αγωνία της κυβέρνησης είναι να αναδιοργανωθεί ο διοικητικός μηχανισμός ώστε να προχωρήσουν συντονισμένα αναπτυξιακές δράσεις, έργα μέσω ΕΣΠΑ με κάλυψη θέσεων από εξειδικευμένο προσωπικό με υψηλά εκπαιδευτικά προσόντα.
Συνδικαλιστικοί φορείς θεωρούν ότι με τις ανακατατάξεις που προωθεί η κυβέρνηση διαμορφώνονται συνθήκες ώστε με περίβλημα εξορθολογισμού να δημιουργηθούν «δεξαμενές» υπαλλήλων για μετακινήσεις αντί για προσλήψεις μόνιμων.
Πάντως, η εμφανιζόμενη αύξηση του αριθμού του προσωπικού σε κάποια εκ των επικαιροποιημένων οργανογραμμάτων αποδίδεται στις αυξημένες ανάγκες, στην τεράστια αποψίλωση από το 2010 και μετά λόγω των μνημονιακών επιλογών. Σε ορισμένες περιπτώσεις δήμων η αύξηση των θέσεων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) έχει προκύψει κυρίως από τη μετατροπή συμβάσεων σε αορίστου χρόνου κατόπιν αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων.
Ωσπου να λειτουργήσει το νέο σύστημα κινητικότητας, όπου σε ψηφιακή πλατφόρμα θα «ανεβαίνουν» οι θέσεις προς πλήρωση και θα «κουμπώνουν» με τις αιτήσεις των υπαλλήλων βάσει των προσόντων τους, οι αποσπάσεις καλά κρατούν, μαζί με τις χρόνιες παθογένειες της δημόσιας διοίκησης.
Πρόσω ολοταχώς
Αν και είχε τεθεί από την κυβέρνηση ως χρονικό όριο η ολοκλήρωση του έργου της αναδιοργάνωσης των υφιστάμενων δομών στα υπουργεία έως το τέλος του έτους, κάτι τέτοιο δεν έγινε. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», σε πέντε υπουργεία – Οικονομικών, Υγείας, Ναυτιλίας, Μεταναστευτικής Πολιτικής, Παιδείας – μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές στην επικαιροποίηση των οργανογραμμάτων τους, ώστε αυτά να επικυρωθούν από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης. Στα υπόλοιπα 13 οι ρυθμοί επιταχύνονται αλλά δεν βρίσκονται σε στάδιο ολοκλήρωσης προσώρας.
Αντιθέτως, οι Περιφέρειες σπεύδουν η μία μετά την άλλη. Ηδη έχουν ολοκληρωθεί οι τροποποιήσεις των Οργανισμών σε Κεντρική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, Δυτική Ελλάδα, Θεσσαλία και Βόρειο Αιγαίο. Την ερχόμενη Τετάρτη περνά από τα περιφερειακά συμβούλια για έγκριση το οργανόγραμμα της Περιφέρειας Ηπείρου και μία ημέρα μετά της Περιφέρειας Αττικής. Ως το τέλος Δεκεμβρίου σε όλες τις Περιφέρειες θα έχουν αλλάξει τα οργανωτικά σχήματα καθώς, εκτός άλλων, από το νέο έτος μεταφέρονται αρμοδιότητες των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου στις Οικονομικές Υπηρεσίες του κάθε υπουργείου και του κάθε φορέα.
Στην Περιφέρεια Αττικής, με το νέο οργανωτικό σχήμα οι γενικές διευθύνσεις περιορίζονται από οκτώ σε επτά, οι διευθύνσεις από 83 σε 78 και τα τμήματα από 391 σε 351. Επίσης, ο αριθμός των θέσεων εργασίας ανεβαίνει σε 3.593 από 2.252 (υπάρχουν και 833 θέσεις κενές).
Ηδη υπάρχουν αντιδράσεις από τον Σύλλογο Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής (ΟΣΥΠΑ) που καταγγέλλει ότι η Περιφερειακή Αρχή υπό την κυρία Ρένα Δούρου προτείνει ένα οργανωτικό σχήμα που «στόχο του έχει τη στήριξη της κερδοφορίας και την ανεμπόδιστη διοχέτευση χρήματος στους επιχειρηματικούς ομίλους. Για αυτό οι βασικές τροποποιήσεις αφορούν τις Διευθύνσεις Οικονομικών και Τεχνικών Εργων». Σημειώνουν ότι διατηρεί υπηρεσίες-«ψυγεία» και αλληλεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες σε διαφορετικές διευθύνσεις, συγχωνεύει υπηρεσίες που δεν έχουν καμιά συνάφεια αρμοδιότητας και διαχωρίζει άλλες κ.ά.

Επίσης, τον προηγούμενο μήνα εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο κατά πλειοψηφία και επικυρώθηκε από την ασκούσα καθήκοντα γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης κυρία Καλλιόπη Καρδαμίτση (ΦΕΚ Β’ αρ. φύλ. 3812/28.11.2016) ο τροποποιημένος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Αθηναίων υπό τον κ. Γιώργο Καμίνη. Σε σχέση με το προηγούμενο σχήμα, προστίθενται 288 νέες θέσεις μόνιμου προσωπικού και 571 ΙΔΑΧ. Προβλέπονται 1.850 θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Από την απόφαση τροποποίησης του Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων προκαλείται δαπάνη για το έτος 2016 ποσού 15.012.186 ευρώ και για τα επόμενα έτη ετήσια δαπάνη ποσού 16.137.204 ευρώ.


Κάλυψη αναγκών
Αλλος για Μαξίμου τράβηξε και άλλος για Κάσο

Αντίστιξη με αποσπάσεις: Μαξίμου και Κάσος. Η πρόθεση για απλούστευση διαδικασιών που αφορούν τον επιχειρηματικό τομέα και τις συναλλαγές των πολιτών με τη διοίκηση οδήγησε τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στην απόφαση στις 12 Δεκεμβρίου να ενισχύσει τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού με προσωπικό πέραν του αριθμού των οργανικών της θέσεων, ήτοι με απόσπαση 25 μόνιμων υπαλλήλων ή υπαλλήλων με σύμβαση ΙΔΑΧ φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, οι οποίοι θα επιλεγούν κατόπιν προσκλήσεως της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού του Κυβερνητικού Εργου. Το κεντρικό κράτος, που κρίνει τις ανάγκες – και πιθανόν να είναι – κρίσιμες ως επιτελικού χαρακτήρα, σπεύδει άμεσα.
Λίγο πιο κάτω, στο Νότιο Αιγαίο, η καθημερινότητα εδώ και δύο χρόνια πεισματικά δεν μπορεί να… αποσπαστεί από την πραγματικότητα της γραφειοκρατίας, των προτεραιοτήτων της κεντρικής εξουσίας απέναντι στην πραγματική ζωή και στις ανάγκες των ανθρώπων. Μόλις πριν από λίγες ημέρες η Κάσος πέρασε από το στάδιο του… ρεκόρ Γκίνες ως «δήμου χωρίς ούτε έναν υπάλληλο» σε άλλη κατηγορία νησιωτικής φαντασμαγορίας, εκείνη του «δήμου με έναν υπάλληλο». Στις 8 Δεκεμβρίου κατέστη δυνατό να υπογραφεί απόφαση για απόσπαση ενός τακτικού υπαλλήλου ΔΕ1 Διοικητικού από τον Δήμο Μεσολογγίου ώστε να υπηρετήσει στην Κάσο ως δημοτικός υπάλληλος για τα επόμενα δύο χρόνια.
Ο δήμος αυτού του ακριτικού νησιού είχε στο οργανόγραμμά του 22 θέσεις προς κάλυψη! Τα ίδια και τα ίδια διαχρονικά. Οι διαδικασίες για την κάλυψη πέντε θέσεων μονίμων υπαλλήλων δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί. «Πάντως, υπάρχει ακόμα αλληλεγγύη και ευαισθησίες, που μπορεί να μην εκφράζονται από τις κεντρικές εξουσίες αλλά εκδηλώνονται από τους απλούς καθημερινούς ανθρώπους» λέει στο «Βήμα» η δήμαρχος της Κάσου κυρία Μαίρη Σωρότου-Τσανάκη. Μας εξηγεί ότι εδώ και 15 ημέρες, αφότου με έμφαση δημοσιοποίησε τα προβλήματα του νησιού, κατατέθηκαν περισσότερες από 50 αιτήσεις υπαλλήλων, ακόμα και από την ηπειρωτική χώρα, από την Αλεξανδρούπολη και τα Γρεβενά μέχρι την Αθήνα, για να έρθουν με απόσπαση.

Αναλογίες
Η κυβέρνηση αναδεικνύει, κάθε τόσο, ως σημαντικό ότι έχει συμφωνηθεί με τους θεσμούς η σχέση προσλήψεων – αναχωρήσεων από 1 προς 5 να οδεύει σε 1 προς 4 το 2017 και 1 προς 3 το 2018. Πάντως, ο πολιτικός αντίλογος επιμένει ότι η κατεύθυνση είναι, έτσι και αλλιώς, μείωση δημόσιων δαπανών και διατεταγμένη γραμμικά στόχευση ΟΟΣΑ και ΕΕ για λιγότερο κράτος με παρεπόμενη – είτε ομολογείται είτε όχι – παροχή υπηρεσιών από ιδιωτικά συνεργεία όπου κρίνεται «ασύμφορη» η κάλυψη αναγκών εκ των έσω.

Advertisements

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.